Kas yra nepriklausomas elektros energijos tiekėjas?

Nepriklausomas tiekėjas – įmonė, tiekianti elektros energiją vartotojams ir turinti teisę verstis nepriklausomo elektros energijos tiekimo veikla.

Ar visi elektros vartotojai gali keisti tiekėją?

Taip. Kiekvienas elektros vartotojas turi teisę pasirinkti, iš ko jis nori pirkti elektros energiją, nebūtina laukti Jums priskirto liberalizacijos etapo. Visuomeninis tiekėjas nutraukia elektros energijos tiekimą vartotojams nuosekliai 3 etapais:

I etapas: nuo 2021-ų metų –per metus suvartojantiems 5 000 kWh ar daugiau elektros energijos;

II etapas: nuo 2022-ųjų –suvartojantiems 1000-5000 kWh per metus;

III etapas : nuo 2023-ųjų – visiems likusiems vartotojams, kuriems elektros energija tiekiama visuomenine elektros energijos kaina, įskaitant  namų bendrijas, būsto administratorius ir pažeidžiamus vartotojus.

Iki kada turiu pasirinkti nepriklausomą tiekėją?

Visuomeninis tiekėjas savo elektros energijos teikimą nutrauks nuosekliai ir palaipsniui. 2020 m. gruodžio 10-ąją pasibaigė pirmasis  energetikos reformos etapas, kurio metu nepriklausomą elektros tiekėją rinkosi daugiau nei 5000 kWh per metus suvartojantys gyventojai. 

Tiems, kas suvartoja mažiau nei 5000 kWh elektros energijos per metus, dabar yra puikus metas pasitikrinti dabartinio tiekėjo kainą ir prisijungti prie nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Elektrum Lietuva“, turinčio aibę produktų, padėsiančių optimizuoti patiriamas išlaidas elektros energijai.

Kas gali pasirašyti sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju „Elektrum Lietuva“?

Sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju gali pasirašyti:

  • Visi fiziniai asmenys, elektros energiją vartojantys tiek bute, tiek nuosavame name ir nekilnojamojo turto objektus valdantys nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais.
  • Fiziniai asmenys, kuriems priklausantys objektai yra komercinės paskirties (pvz., ūkininkai, nekilnojamojo turto nuoma).
  • Juridiniai asmenys, turintys tiesioginę sutartį su ESO.

Kur galiu rasti „Elektrum Lietuva“ siūlomas elektros energijos kainas?

Su „Elektrum Lietuva“ pasiūlymais ir kainomis galite susipažinti:

  • Internetinėje svetainėje: https://www.elektrum.lt/lt/namams/elektra
  • Paskambinę klientų aptarnavimo telefonu: +370 700 77000
  • Susisiekę el. paštu: info@elektrum.lt
  • Atvykę į klientų aptarnavimo centrus Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos PC „Akropolis“.

Kas yra garantinis tiekimas?

Tai elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga, kurią teiks ESO tuo atveju, jeigu iki nurodyto laiko nepasirinksite nepriklausomo tiekėjo:

nustatytu laiku nepasirinkus nepriklausomo tiekėjo, garantinis tiekimas Jums prasidės automatiškai, persiuntimo paslaugos teikimo sutarties su ESO pagrindu arba, jei tokios sutarties neturite , pagal ESO viešai skelbiamas garantinio elektros energijos tiekimo užtikrinimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sąlygas. Jokių papildomų veiksmų dėl sutarties su ESO sudarymo Jums atlikti nereikės.

Garantinio tiekimo kaina bus perskaičiuojama kas mėnesį, atsižvelgiant į praėjusio mėnesio vidutinę biržos kainą, susiformavusią Lietuvos kainų zonoje, ir pritaikant koeficientą 1,25. Papildomai su ESO turėsite atsiskaityti už tinklo paslaugas – elektros energijos persiuntimą ir su tuo susijusias paslaugas.

ESO garantinį tiekimą užtikrins tik laikinai, ne ilgiau nei 6 mėn. Pvz., I etapo dalyviams – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. birželio 30 d. (kitų etapų dalyviams – atitinkamai kitais metais).​

Kaip galiu nutraukti sutartį su visuomeniniu tiekėju?

Norėdami nutraukti sutartį su visuomeniniu tiekėju, tai galite padaryti vienašališkai. Buvusio elektros energijos tiekėjo atskirai informuoti nereikia, apie sutarties nutraukimą jis bus informuotas automatiškai Jums sudarius naują sutartį.

Koks yra naujos sutarties su nepriklausomu tiekėju sudarymo procesas – kaip tapti klientu?

Elektros energijos tiekėją pakeisti lengva ir paprasta:

  • Vartotojas Duomenų mainų platformoje arba sąskaitos pagalba perduoda tiekėjui duomenis, būtinus sutarties sudarymui (objekto ir kliento kodus, objekto adresą, asm.kodą)
  • Tiekėjas paruošia sutartį ir pateikia ją vartotojui el.paštu ar m.parašo funkcija.
  • Tiekėjas iš savo pusės informuoja ESO apie sudarytą elektros pirkimo–pardavimo sutartį su klientu.

Kaip ir iki kada galiu deklaruoti suvartojimo duomenis pakeitus nepriklausomą tiekėją?

Deklaruoti suvartotą elektros energijos kiekį galite keliais būdais, tačiau tai turite padaryti kiekvieną mėnesį iki paskutinės mėnesio dienos.

  1. „Elektrum Lietuva“ savitarnos svetainėje. Jūsų patogumui, pasirūpinsime, kad kiekvieną mėnesį gautumėte priminimą pateikti duomenis.
  2. Neautorizuotoje aplinkoje (neprisijungus prie savitarnos svetainės), paspaudę šią nuorodą. Įvedę sutarties numerį, ekrane išvysite Jums priklausančius objektus ir reikės pateikti rodmenis iki.
  3. Paskambinę telefonu +37070077000 (iki paskutinės mėnesio darbo dienos 20 val.). Skambinant reikia pateikti objekto adresą, rodmenis iki ir sutarties numerį, arba asmens kodą.

Ar ESO neatjungs elektros sudarius sutartį su kitu tiekėju?

Keičiant elektros energijos tiekėją, energijos tiekimas Jums nėra nutraukiamas ir nesukelia tiekimo sutrikimų.

Turiu dviejų laiko zonų tarifą, tad naktį moku mažiau, o dieną daugiau, ar man verta keisti tiekėją?

Tiekėją keisti verta visais atvejais, netgi mokant dieniniu ir naktiniu tarifais.

Kur, sudarius sutartį su nepriklausomu tiekėju, turėsiu kreiptis elektros tiekimo sutrikimo atvejais?

Tuo, kad galėtumėte sklandžiai naudotis elektra namuose, ir toliau rūpinasi ESO. Susidūrus su sutrikimais, kreipkitės į šią bendrovę trumpuoju numeriu 1852.

Kas bus, jeigu nepasirinksiu nepriklausomo tiekėjo?

Jeigu patenkate į pirmą liberalizacijos etapą , nepriklausomą tiekėją turite pasirinkti iki 2020 12 10. Jeigu iki šios datos nepasirinkote tiekėjo, nuo 2021 01 01 elektros tiekimas nenutrūks, energiją Jums tieks garantinis tiekėjas t.y. AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) su atskira kainodara. Tiesa, už elektrą mokėsite 25 proc. daugiau nei praėjusio mėnesio vidutinė biržos kaina. Jeigu patenkate į antrąjį arba trečiajį etapą, tuomet pasirinkti nepriklausomą elektros energijos tiekėją turėsite atitinkamai II etapo dalyviai iki š.m. gruodžio 10 d., o III etapo iki ateinančių metų pabaigos.

Kokie yra elektros energijos, kurią aš perku iš „Elektrum Lietuva“, ištekliai?

Motininė kompanija „Latvenergo“, yra pagrindinė elektros energijos gamintoja Latvijoje, kuri elektros energijos gamyboje naudoja 3 hidroelektrines, pastatytas ant Daugavos upės, ir 2 termoelektrines. Dėl šių ekologiškų elektros gamybos būdų, „Elektrum“  yra laikomas vienu iš pačių ekologiškiausių elektros energijos tiekėjų ES.

Kaip ir iki kada galiu atsiskaityti už elektros energiją?

„Elektrum Lietuva“ sąskaitas galite apmokėti net keliais būdais. Tai padaryti galite iki kito mėnesio, einančio po ataskaitinio laikotarpio, paskutinės kalendorinės dienos. Pasirinkite Jums patogiausią variantą:

1)   Apmokėti sąskaitą galite „Elektrum Lietuva“ svetainėje neautorizuotoje aplinkoje: https://mano.elektrum.lt/lt/apmoketi-saskaita/. Atlikti mokėjimą galėsite neprisijungę prie savitarnos svetainės, Jums užteks žinoti savo sutarties arba sąskaitos numerį.

2)   Užsisakant E. sąskaitą savo banko padalinyje arba banko savitarnos portale.
E. sąskaitą galite užsisakyti banko padalinyje arba elektroninės bankininkystės pagalba, prisijungę vienu  iš žemiau nurodytų adresų:

Svarbu! Mokėtojo kodo laukelyje nurodykite sutarties numerį.

3)   Bankiniu pavedimu: „Elektrum Lietuva“ banko sąskaitos duomenys:

  • AB „SEB“ - CBVI LT 2X - LT84 7044 0600 0734 6724
  • AB „Swedbank“ - HABA LT 22 - LT29 7300 0101 4683 2605

Svarbu! Mokėjimo paskirties laukelyje nurodykite sutarties numerį.

4)   Apmokant prekybos centro „Maxima“ kasose arba Lietuvos pašto skyriuose.

Sąskaitų apmokėjimui pasirinkus šį būdą reikia atsispausdinti gautą sąskaitą, kurios apačioje yra brūkšninis kodas.

5)   Apmokant interneto puslapyje „Viena sąskaita“.

Kaip galiu sudaryti sutartį su „Elektrum Lietuva“?

Sudaryti elektros energijos pirkimo–pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sutartį galite:

  • Savitarnos svetainėje: https://mano.elektrum.lt/lt/namams/prisijungimas/
  • Paskambinę klientų aptarnavimo telefonu: +370 700 77000
  • Susisiekę el. paštu: info@elektrum.lt
  • Atvykę į klientų aptarnavimo centrus Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos PC „Akropolis“.

Kiek kainuoja pakeisti tiekėją?

Visuomeninio tiekėjo pakeitimas nepriklausomu tiekėju nekainuoja.

Per kiek laiko „Elektrum Lietuva“ pateiks pasiūlymą?

Elektros energijos pasiūlymą iš „Elektrum Lietuva“ gausite iš karto – telefoninio pokalbio, vizito klientų aptarnavimo centre metu arba apsilankius „Elektrum Lietuva“ svetainėje.

Susisiekus el. paštu info@elektrum.lt, atsakymą gausite 3 darbo dienų laikotarpyje.

Kada prasidės elektros energijos tiekimas?

Pasirašius elektros energijos sutartį iki 10 mėnesio dienos, elektros energijos tiekimas Jums bus pradėtas nuo kito mėnesio pirmos dienos. Jeigu sutartį sudarysite vėliau, tiekimo pradžia nusikels į sekantį mėnesį.

Kaip tapti „Elektrum Lietuva“ klientu?

Norint tapti „Elektrum Lietuva“ klientu, turite:

  1. Būti prisijungę prie elektros energijos tinklo (turėti elektrą)
  2. Pasirašyti Elektros energijos pirkimo-pardavimo ir elektros energijos persiuntimo paslaugos tiekimo sutartį vienu iš galimų būdų:
  • Savitarnos svetainėje: https://mano.elektrum.lt/lt/namams/prisijungimas/
  • Paskambinę klientų aptarnavimo telefonu: +370 700 77000
  • Susisiekę el. paštu: info@elektrum.lt
  • Atvykę į klientų aptarnavimo centrus Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos PC „Akropolis“.

Kodėl naudinga pasirinkti nepriklausomą tiekėją?

Pasirinkę tiekėją, elektros energiją pirksite pigiau nei garantinio tiekimo atveju. Tiekimo įmonėms konkuruojant tarpusavyje, galėsite pasirinkti išskirtinį klientų aptarnavimą ir Jūsų poreikius atitinkančius planus bei pasiūlymus.

Kaip galėčiau įsitikinti, kad turite elektros tiekimo licenciją ir esate patikimas partneris?

Nepriklausomų elektros energijos tiekėjų sąrašą galite rasti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos interneto svetainėje adresu www.vert.lt.

Kada gausiu ir kur galėsiu rasti sąskaitą už elektros energiją?

Pagal deklaruotus rodmenis sąskaita bus išrašyta iki einamojo mėnesio 10 dienos. Apie paruoštą sąskaitą informuosime Jus elektroniniu paštu. Prisijungus prie savitarnos svetainės galėsite matyti sąskaitą ir ją apmokėti.

Kas sudaro elektros energijos kainą?

Elektros energijos kaina susideda iš valstybės reguliuojamos ir nereguliuojamos (laisvos rinkos) dalių. Nereguliuojama kainos dalis – elektros energijos įsigijimo ir tiekimo kaina. Reguliuojama kainos dalis dalis – elektros energijos perdavimo, skirstymo ir viešuosius interesus atitinkančias paslaugos bei sisteminių paslaugų kaina. Už elektros tiekimo paslaugą gausite vieną sąskaitą, kurioje atsispindės visos kainos dedamosios. 

Ar sudaręs sutartį su „Elektrum Lietuva“ galėsiu bet kada ją nutraukti?

Sutartį bus galima nutraukti bet kada, prieš tai tiekėją įspėjus ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų pagal sutartyje numatytas sąlygas.

Kaip žinoti, ar mano namas tinka saulės energijai gaminti?

Kuo daugiau saulės šviesos gauna namas, tuo jis tinkamesnis saulės energijai gaminti. Tad svarbu, kad namas nestovėtų ūksmingoje vietoje (pavyzdžiui, miške ar tarp aukštų tankių medžių, pastatų) ir turėtų stogo šlaitą, nukreiptą į pietų ar rytų ir vakarų puses.

Kokios galios elektrinę pasirinkti?

Bene svarbiausias kriterijus statant saulės elektrinę yra jos galia. Labai svarbu parinkti reikiamos galios elektrinę, kad ji būtų kuo labiau išnaudojama. Skaičiuojant elektrinės galią galima remtis vidutiniškai Lietuvoje saulės elektrinių generuojamu elektros kiekiu – 1000 kWh/metus iš 1 kW elektrinės. Tad jeigu Jūsų namai per metus suvartoja 7800 kWh, Jums reiktų rinktis 7,8 kW galios elektrinę. Įsirengus per mažos galios saulės elektrinę Jums reikės mokėti įprastu tarifu už suvartotą, bet nepagamintą elektrą, o įsirengus per daug galingą elektrinę nesuvartosite visos pagamintos elektros energijos ir elektrinės atsipirkimo laikotarpis bus ilgesnis. Saulės elektrinės leistina naudoti galia negali būti didesnė nei Jūsų turimo elektros įvado leistinoji naudoti galia.

Kas įeina į saulės elektrinės komplektą?

Moduliai (jų kiekis priklausys nuo elektrinės galios), keitiklis (inverteris, tai prietaisas, keičiantis nuolatinę elektros srovę (gautą iš saulės) į kintamąją, kuri naudojama buityje),  montavimo konstrukcijos pritvirtinančios saulės modulius prie stogo ar žemės, laidai reikalingi sujungti visus komponentus ir tinklo jungčių dėžutė su automatiniu jungikliu.

Kokių gamintojų įrangą montuojame?

Bendradarbiaujame su keliais gamintojais, kurių įranga yra patikrinta ir kokybiška. Pasaulinių lyderių gamintojų – Canadian Solar (Kanada) moduliai – polikristaliniai 340 W ir monokristaliniai 375W, įtampos keitikliai (inverteriai) –  ABB (Šveicarija – Švedija) ir HUAWEI. Tai daugiau nei 20 metų gamyboje besispecializuojančios įmonės. Montavimo konstrukcijų medžiagas renkamės iš aliuminio, nerūdijančio plieno, plastiko ir kitų medžiagų, kurioms suteikiama 10-12 metų garantija. Didžiąją dalį šių medžiagų tiekia K2 Systems (Vokietija), kurie jau du dešimtmečius gamina saulės elektrinių montavimo įrangą.

Kokias garantijas suteikiame?

„Elektrum Lietuva“ naudoja pasaulinių lyderių gaminamą įrangą, kuri yra patikima ir kokybiška. Darbams bei montavimo konstrukcijai ir įrangai taikomos garantijos yra šios:

  • Saulės moduliams ir gamybiniam brokui bei naudotoms medžiagoms – 12 metų;
  • 84,8 proc. saulės modulio elektros energijos gamybos efektyvumui – 25 metai;
  • ABB / Fimer keitikliui (inverteriui) – 10 metų;
  • Huawei keitikliui – 10 metų, su galimybe už papildomą mokestį prasitęsti garantiją iki 20 metų. Garantiją reikia užsisakyti perkant saulės elektrinę;
  • Darbų montavimui – 10 metų;
  • Konstrukcijai – 10-12 metų;

Tiek 10 metų, tiek 20 metų garantijomis – gamintojas pasirūpina viskuo – siuntimas, pakeitimas, tad vartotojas nepatiria jokių išlaidų dėl keitiklio (inverterio).

Kas yra dvipusė apskaita?

Dvipusė apskaita (Net Metering) yra AB Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) elektros apskaitymo metodas, kuris fiksuoja tiek suvartotos, tiek sugeneruotos elektros kiekį. Jos pagalba ESO apskaičiuoja kiek kilovatvalandžių klientas sugeneravo daugiau negu suvartojo (t.y. ši sistema neskaičiuoja tos energijos dalies, kurią pasigaminote ir iš karto suvartojote).

Saulės gaminamos energijos dalį naudojate iškart, o elektros perteklius yra perduodamas ESO (saugojimui). Nakties metu ir žiemą, kai saulės mažiau arba jos nėra, iš elektros tinklų (ESO) naudojate į tinklus atiduotą saugoti elektrą (vietoje įprastai mokamos sumos, mokėsite ESO tik už pasaugojimą).

Dvipusės apskaitos metai – nuo balandžio 1 iki kitų metų kovo 31 d. Šiuo laikotarpiu galima sukaupti bei išnaudoti pasaugoti paliktą elektros energiją.

Kaip elektrinė veikia debesuotą dieną?

Debesuotą dieną saulės elektrinė pagamina mažiau elektros energijos, tačiau kol yra bent kiek šviesos – energija vis tiek gaminama. Dėl debesuotų dienų nerimauti nereikėtų, nes ilguoju periodu kasdien pagamintos elektros energijos kiekis išsilygina ir efektyvumo praradimus debesuotomis dienomis atperka saulėtos dienos.

Kokia saulės elektrinės nauda žiemą?

Žiemą dėl trumpesnių dienų saulės elektrinės pagamina mažiau energijos, tačiau turint saulės elektrinę žiemos metu galima atgauti vasaros metu į ESO tinklus pateiktos elektros energijos kiekį, mokant tik naudojimosi tinklais („pasaugojimo“) paslaugos kainą.

Kokios priežiūros reikalauja saulės elektrinė?

Didelės priežiūros saulės elektrinės nereikalauja – kadangi jose nėra jokių besisukančių ar kitaip judančių dalių, vienintelė reikalinga periodinė priežiūra yra patikrinimas, ar saulės moduliai yra švarūs, neužteršti dulkėmis ar žiedadulkėmis, neuždengti lapais ar sniegu. Iš praktikos matome, kad tai labai retai reikalinga, nes moduliai patys puikiai nusivalo dėl lietaus, kai modulių pasvirimo kampas yra didesnis nei 10 laipsnių plokštumos atžvilgiu. Jeigu instaliacija tvarkinga, papildomų eksploatacijos išlaidų nepatirsite visą garantinį laikotarpį. Modulio stiklas pagamintas taip, kad stipri kruša jo negadina, tad pats modulis yra ilgaamžis.

Ar statome elektrines ant daugiabučių namų?

Saulės elektrinė ant daugiabučio namo stogo galėtų būti įrengta tik gyventojų bendrijai, jų bendroms reikmėms – liftui, apšvietimui, vėdinimo sistemai ir kt.. Elektrinė galėtų būti priskirta ir konkrečiam savininkui, tačiau tam jis turėtų gauti sutikimą iš visos namo bendrijos.

Kokį plotą ant stogo užims elektrinė?

Specialistai pagal suvartojamą energijos kiekį, šešėlį metančių objektų kiekį ir pastato stogo plotą įvertina, kokia saulės elektrinė galėtų tilpti ir būtų efektyviausia. Statant ant šlaitinio stogo skaičiuojama, kad 1 kW reikalingas iki 5,2 kv. m. Jei stogas yra plokščias, tuomet reikalingas plotas išauga – 1 kW reikia nuo 7 iki 10 kv. m. Šešėliuojančių objektų daromą įtaką padeda sumažinti specialūs prietaisai. Džiugu pranešti, jog nuolat tobulėjant technologijoms, saulės modulių efektyvumas taip pat didėja, tad tam pačiam galingumui reikalingas vis mažesnis saulės elementų skaičius.

Per kiek laiko atsiperka saulės elektrinė?

Saulės elektrinės atsipirkimas priklauso nuo saulės elektrinės įrangos, stogo tipo, pasvirimo kampo bei momentinio elektros energijos suvartojimo. Tinkamai parinktos saulės elektrinės atsiperkamumas svyruoja apie 9-12 metų, o pasinaudojus valstybės parama – apie 6-10 metų. Standartiškai didesnės galios sistema atsiperka greičiau, kadangi įrengimo kaina už kilovatą (kW) yra mažesnė.

Ar galima gauti kompensaciją už saulės elektrinę?

Energetikos ministerija kartu su APVA kvietimą kreiptis dėl paramos saulės elektrinėms įsirengimui ant savo stogo ir saulės elektrinėms iš saulės parkų įsigyti skelbs šių metų kovo mėnesį. Be to, gyventojai, kurie neturi galimybės įsirengti saulės elektrinės nuosavomis lėšomis ir darys tai išsimokėtinai, galės gauti ir didesnę išmoką.

Daugiau informacijos apie planuojamus kvietimus suteiksime, jei susisieksite su mumis puslapio apačioje nurodytais kontaktais.

Kaip galėčiau įsitikinti, jog „Elektrum Lietuva“ yra patikimas rangovas?

Patikimumą įrodo tai, jog rangovas turi reikiamus leidimus vykdyti veiklą. Visas atestuotas įmones, turinčias leidimą elektros įrenginių įrengimui, galima rasti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) interneto svetainėje adresu www.vert.lt. Renkantis taip pat derėtų atkreipti dėmesį į patirtį, kadangi ilgametė patirtis rodo, jog įmonė nėra naujokė rinkoje, turi patirties su skirtingų projektų įgyvendinimu bei individualių sprendimų ieškojimu. „Elektrum Lietuva“ siūlo kokybišką, pasauliniu lygiu pripažintų tiekėjų įrangą bei teikia atitinkamas garantijas. Šiuo metu „Elektrum Lietuva“ vienija virš 400 bendruomenės narių Baltijos šalyse, kuriems įrengė saulės elektrines.

Kiek laiko užtruks saulės elektrinės įrengimas?

Saulės elektrinės įrengimo trukmė – 30 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo. Žinoma, trukmei įtakos gali turėti pasirinktos medžiagos, konstrukcijos, oro sąlygos, rangovų užimtumas bei sutarties sąlygos.

Įprastai montavimo darbai užtrunka iki 3 dienų:

  • Iki 5 kW saulės elektrinę sumontuojame per 1 dieną;
  • 10 kW elektrinę sumontuojame – per 2-3 dienas;
  • Virš 30 kW darbų atlikimo trukmė ir grafikas derinamas individualiai.

Kokio dydžio ir galingumo saulės elektrinę galima įsigyti iš „Elektrum Lietuva“?

Saulės elektrinės dydis yra paskaičiuojamas kiekvienam vartotojui asmeniškai, tačiau įprastai buitiniams vartotojams ant stogo siūlome saulės elektrines nuo 3 iki 30 kWh, o pasirinkusiems saulės elektrinę ant žemės 5, 10, 15, 20, 25 ir 30 kWh galingumo. 

Ar mano elektrinė nustos veikti, jei ant jos kris šešėlis?

Jei šešėlis krenta tik ant pusės modulio – nieko tokio, kadangi „Elektrum Lietuva“ montuojami moduliai skelti pusiau, tai gerina šešėliavimą. Jei šešėlis krenta ant visos plokštės, tokį modulį būtina optimizuoti, kadangi tokiu atveju kiti moduliai nustos veikti. Optimizavimas vyksta naudojant TIGO optimizatorių, kurį galite įsigyti papildomai.

Kaip greitai pašalinami saulės elektrinės gedimai?

Reaguojame ir siekiame pašalinti gedimus nedelsiant. Garantinis gedimas išspendžiamas ne vėliau kaip per 30 d. (6.3 sutarties punktas).

Jei turiu saulės elektrinę ant savo stogo ar galiu papildomai įsigyti ir dalį elektrinės iš saulės parko?

Vienam objektui nėra galimybės priskirti dvi saulės elektrines t.y. turėti nuosavą elektrinę ir elektrinę iš saulės parko. Kadangi objekte yra tik vienas skaitiklis, kuris nuskaito objekto gaminamą ir vartojama elektros energiją – apskaityti dviejų gamybos duomenų viename taške nėra galimybės.

Kuo elektrinė saulės parke pranašesnė už elektrinę ant namo stogo?

Nutolusios saulės elektrinės suteikia galimybę daugiabučių namų gyventojams ar netinkamą stogą turintiems elektros vartotojams naudoti atsinaujinančių išteklių energiją. Įrengiant didelę saulės elektrinę, masto ekonomija leidžia pasiūlyti konkurencingas kainas elektros energijos vartotojams. Kadangi elektrinės saulės parke įrengimu ir priežiūra rūpinasi „Elektrum Lietuva“, elektros energijos vartotojams to daryti nereikia.

Kiek kainuoja elektrinė saulės parke?

Kiekvienas projektas yra individualus, tačiau įprastai 1 kW galingumo saulės elektrinė „Elektrum Lietuva“ saulės parke gali kainuoti nuo 850 Eur iki 950 Eur. Jei esate mūsų klientas ir turite elektros energijos tiekimo sutartį, tuomet Jums priklauso „Elektrum Lietuva“ kliento 30 Eur nuolaida nuo 1 kW ir 2 Eur nuolaida aptarnavimo mokesčiui, tad pasirašant sutartį už 1 kW galingumo elektrinės dalį saulės parke mokėsite 920 Eur, o priežiūros mokestis kainuos tik 19.99 Eur/mėn.!

Per kiek laiko atsiperka elektrinė iš saulės parko?

Pasinaudojus valstybės parama saulės elektrinė atsiperka per maždaug 6-7 metus.
Energetikos ministerija kartu su APVA kvietimą kreiptis dėl paramos saulės elektrinėms įsirengimui ant savo stogo ir saulės elektrinėms iš saulės parkų įsigyti skelbs šių metų kovo mėnesį. Daugiau informacijos apie planuojamus teikimus galite gauti susisiekę puslapio apačioje nurodytais kontaktais arba puslapyje apva.lt.

Kiek sumažėja sąskaita, įsigijus elektrinę saulės parke?

Elektros sąskaita, įsigijus saulės elektrinę saulės parke – sumažėja apie 58 proc. Pvz. Jei suvartojate 1000 kWh ir mokate standartiniu 14,1 ct/kWh tarifu, per metus už elektros energiją sumokate 141 Eur. Įsigijus elektrinę saulės parke mokėsite abonementinį ESO pasaugojimo mokestį, kuris šiuo atveju būtų 38,33 Eur ir parko priežiūros mokestį 21.99 Eur. Tad vietoje 141 Eur Jūsų metinės išlaidos sumažėtų iki 60,32 Eur.

Kur turėčiau kreiptis norėdamas gauti saulės parko pasiūlymą?

Norėdami gauti „Elektrum Lietuva“ saulės parko pasiūlymą Jums reikia užpildyti kliento formą, ją rasite čia;

Kokio dydžio elektrinę galima rinktis saulės parke?

Elektrinės saulės parke dydis priklauso nuo suvartojimo, tačiau tiek verslo įmonės, tiek buitiniai vartotojai šiai dienai gali rinktis nuo 1 kW iki 500 kW galingumo elektrinę „Elektrum Lietuva“ saulės parke.

Ar tinklo rekonstrukcija, turi įtakos elektrinės iš saulės parko įsigijimui?

Jei klientui reikalinga tinklo rekonstrukcija, tokio kliento prijungti prie saulės parko negalėsime. Tinklo rekonstrukcija, tai tinklo perstatymas geresnėmis medžiagomis (ploni laidai į storesnius laidus, seni stulpai – į naujus stulpus, senos transformatorinės – į naujas transformatorines), kad ESO galėtų praleisti daugiau  elektros energijos per tinklus ir prijungti naujus klientus.

Dabar turiu dviejų laiko zonų tarifą. Ar kažkas keičiasi įsigijus elektrinę iš saulės parko?

Šiandien gaminantys vartotojai ir nutolę gaminantys vartotojai trūkstamą elektros energiją gali pirkti tik vienos laiko zonos tarifų planu, remiantis Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklių 171 punktu. Tačiau atkreipiame dėmesį, kad nuo 2021 m. balandžio 1 d. gaminančių vartotojų elektros kiekių apskaita galės būti vykdoma ir dviejų bei keturių laiko zonomis.

Kas bus tamsiuoju metų laiku, elektrinė saulės parke negamins elektros energijos?

Įprastai gaminantys vartotojai didžiąją dalį savo elektros energijos metinį poreikį pasigamina per 2–3 mėnesius (birželis, liepa, rugpjūtis), kai saulė generuoja daugiausia elektros energijos. Gaminantys vartotojai visą sugeneruotą energiją per šviesiausius metų mėnesius gali išnaudoti per metus. Dvipusės apskaitos metai – nuo balandžio 1 d. iki kitų metų kovo 31 d. Šiuo laikotarpiu galima sukaupti bei išnaudoti pasaugoti paliktą elektros energiją. Jei pagaminsite per daug – „Elektrum Lietuva“ Jums kompensuos už perteklių.

Kokios garantijos yra suteikiamos įsigyjant elektrinę saulės parke?

„Elektrum Lietuva“ naudoja pasaulinių lyderių gaminamą įrangą, kuri yra patikima ir kokybiška. Darbams bei montavimo konstrukcijai ir įrangai taikomos garantijos yra šios:

  • Saulės moduliams suteikiama 12 metų garantija;
  • Keitikliams (inverteriams) 20 metų garantija;
  • Montavimo darbams – 5 metų garantija;
  • Modulių konstrukcijoms – 15 metų;
  • Saulės (modulių) efektyvumas – ne mažiau kaip 83.1 proc. po 25 m.

Taigi, turima 20 metų gamintojo garantiją, apsaugos nuo papildomų išlaidų esant gedimams, parko bendrasavininkams nereikės papildomai mokėti už gedimus.

Kada klientui bus pajungta elektrinė iš saulės parko?

Klientas gali naudotis saulės elektrine iš parko nuo to momento, kai yra pakeičiamas dvipusis skaitiklis ir pasirašoma gaminančio vartotojo sutartis, nepriklausomai nuo to kokia parko dalis yra išparduota.

Kaip vyksta atsiskaitymas už elektrinę saulės parke?

Pirmiausia yra sumokamas avansinis mokestis – 20 proc. projekto sumos. Likusią pirkimo kainos dalį  sumokėti reikia ne vėliau kaip per 5 d.d po saulės elektrinės pridavimo dienos (arba saulės parko dalies paleidimo), gavus atitinkamą PVM sąskaitą faktūrą.

Kas yra priežiūros mokestis, nurodytas sutartyje?

Tai yra pirkėjui teikiamos elektrinės saulės parke priežiūros paslaugos, kurios apima eksploatavimą ir techninę priežiūrą, draudimą, administracines išlaidas, turto valdymą, apsaugą, savo reikmėms sunaudotos elektros energijos sąnaudų mokesčius, žemės bei nekilnojamojo turto mokesčius, išmontavimą ir utilizavimą, nenumatytus atvejus ir kitus darbus, užtikrinančius tinkamą saulės elektrinės ar jos dalies veikimą, sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis.

Ar įsigijus ar išsinuomojus elektrinę saulės parke bus keičiamas skaitiklis?

Pasirašius naują gaminančio vartotojo elektros pirkimo – pardavimo sutartį, Jums ESO įrengs nemokamą išmanųjį dvipusį skaitiklį. Išmanusis dvipusis skaitiklis kiekvieną mėnesį automatiškai nuotoliniu būdu nuskaito saulės parko gamybos ir kliento suvartojimo rodmenis, todėl klientas savo sąskaitoje matys:

  • kiek elektros energijos gaminantis vartotojas atgavo iš tinklo (t.y. atgavo iš savo paties anksčiau pagaminto ir patiekto į tinklą kiekio);
  • kiek elektros energijos gaminančiam vartotojui trūko (tuo atveju jei savo pagaminto kiekio neužteko);
  • kiek energijos gaminantis vartotojas sukaupė (tuo atveju jei į tinklą patiekė daugiau nei suvartojo iš tinklo).

Ar sudaryti sutartį gali tik objekto savininkas, ar ir būsto nuomotojas?

Įsigyti elektrinę saulės parke gali tik nekilnojamojo turto savininkas.

Ar yra galimybė pirkti elektrinę saulės parke mamos, giminaičio ar draugo vardu, nurodant jiems nuosavybės teise priklausančių objektų elektros energijos vartojimo vietas?

Ne. Norėdami įsigyti geografiškai nutolusį saulės šviesos energijos gamybos įrenginį bei tapti gaminančiu vartotoju, privalote būti nekilnojamojo objekto (buto, namo ir pan.), su kuriuo bus siejama geografiškai nutolusios saulės šviesos energijos gamybos įrenginio vieta, savininkas.

Ar galiu papildomai nusipirkti elektrinę saulės parke?

Įsigyti papildomą elektrinę saulės parke galima, jei savininkas yra tas pats ir ESO įvado galia nėra mažesnė nei norima saulės parko dalies galia . Dėl papildomos „Elektrum Lietuva“ saulės parko dalies kreipkitės: info@elektrum.lt arba +370 700 77000.

Kokia elektrinės iš saulės parko įsigijimo eiga, tvarka, dokumentacija?

  • Po sutarties pasirašymo „Elektrum Lietuva“ atsiųs avansinę sąskaitą, kurią turėsite apmokėti per 5 d.d.;
  • Po saulės parko statybų pabaigos ESO prijungia „Elektrum Lietuva“ saulės parko dalį prie savo tinklų;
  • ESO įvertina kliento objekto įvado galią: objekte negali būti mažesnė galia, nei perkamos saulės parko dalies. (Šis veiksmas užtruks iki 5 d.d.);
  • Po parko prijungimo „Elektrum Lietuva“ klientui atsiunčia galutinę sąskaitą. (5 d.d.);
  • Klientas pasirašo paruoštus dokumentus ir pasirenka gaminančiojo vartotojo atsiskaitymo būdą. (5 d.d.);
  • ESO įrengia išmanųjį dvipusės apskaitos skaitiklį, kuris fiksuoja tiek į tinklą pateiktą, tiek iš tinklo paimtą elektros energijos kiekį. (5 d.d.);
  • „Elektrum Lietuva“ elektroniniu paštu išsiunčia visus klientui priklausančius dokumentus.

Kiek gausite sąskaitų, įsigijęs ar išsinuomojęs elektrinę saulės parke?

Saulės elektrinės įrangos dalies savininkas gaus dvi sąskaitas: vieną iš pasirinkto elektros energijos tiekėjo už trūkstamą elektros energijos kiekį ir pasinaudojimą tinklu bei atskirą sąskaitą iš „Elektrum Lietuva“ už savo nutolusios saulės elektrinės priežiūrą. Už priežiūrą sąskaita bus išrašoma vieną kartą per metus.

Ar jau įsigijus elektrinę iš saulės parko galima koreguoti jos galingumą?

Pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, didinti elektrinės galią galima tik tame pačiame objekte, gaminančiame elektros energiją. Kitaip tariant, papildomus modulius Jūs galėsite įsigyti tik toje pačioje elektrinėje, jei joje dar bus laisvų resursų. Tačiau jaudintis tikrai nėra priežastis, nes perkant saulės elektrinę saulės parke mūsų specialistai patars, kokios galios elektrinės dalies Jums reikia, kad turėtumėte maksimalią naudą.

Kaip bus apskaičiuojama elektrinės saulės parke generuojama ir suvartojama elektros energija?

Dvipusės apskaitos užtikrinimu rūpinasi skirstomųjų tinklų operatorius (ESO), kuris duomenis apie nutolusios saulės elektrinės sugeneruotą elektros kiekį gaus iš elektrinės išmaniosios apskaitos sistemos. Gavus gamybos bei realaus vartojimo (iš išmanaus apskaitos įrenginio vartojimo taške) duomenis, skirstomųjų tinklų operatorius sulygins ir pateiks informaciją elektros tiekėjui. 

Kas nutiks jei nesuvartosiu visos energijos, kurią mano elektrinė saulės parke sugeneruos per mėnesį?

Pagamintos elektros energijos kiekį, kurio nesuvartosite per einamąjį mėnesį, elektros skirstymo operatorius (ESO) pasaugos savo tinkluose ir jį galėsite suvartoti kitą mėnesį.

Kodėl taikomas pasinaudojimo tinklais mokestis?

Visa saulės elektrinės pagaminta elektros energija yra patiekiama į tinklų operatoriaus tinklą. Pasinaudojimo tinklais mokestį mokėsite pasirinkę naują gaminančio vartotojo elektros tarifą. Daugiau apie tarifus rasite čia.
Naudojant elektrinės dalį saulės parke, visa sugeneruota elektra perduodama į tinklą, tad optimalu rinktis naudojimosi tinklais mokestį, kuris vadinamas: vienanarė paslaugų kaina, atsiskaitymas už elektrinės instaliuotą galią. 

Kas atsitiks su saulės parku po 25 m.?

„Elektrum Lietuva“ įsipareigoja:

  • Išmontuoti ir utilizuoti saulės elektrinę, praėjus ne mažiau kaip 25 metams nuo saulės elektrinės pridavimo;
  • Arba anksčiau dėl ženklaus gedimo, kurio kaina viršija bendrą saulės elektrinės įrenginių likutinę vertę (skaičiuojama taikant tiesinį nusidėvėjimo skaičiavimo metodą 25 (dvidešimt penkerių metų) laikotarpiui) ir tokio gedimo nekompensuoja draudimas;
  • Praėjus 25 metams išpirkti sutarties 7 punkte nustatyta tvarka elektrinės dalį.

Kokie įsipareigojimai manęs laukia 25 metams įsigijus elektrinę „Elektrum Lietuva“ saulės parke?

Įsigijus elektrinę saulės parke, klientas turės mokėti priežiūros mokestį. Sąskaita bus pateikiama po pirminio saulės elektrinės prijungimo ir vėliau kiekvienų metų sausio mėnesį. Į priežiūros mokestį įeina – valymas, žolės pjovimas, techninė priežiūra, draudimas. Priežiūros mokestis gali brangti ne daugiau 3 proc. per metus. Priežiūros mokestį įsipareigoja teikti „Elektrum Lietuva“ visą sutarties laikotarpį. Per šį laikotarpį klientas turi teisę perleisti elektrinę iš saulės parko tretiesiems asmenims arba pasinaudoti atpirkimo galimybe prieš tai informavęs „Elekrum Lietuva“.

Jeigu nuspręsčiau pasirinkti kitą nepriklausomą tiekėją, kas atsitiks su sukaupta elektros energija, ar kompensuosite sukauptą kiekį?

Perteklius bus perkeliamas kitam tiekėjui. Klientas turi teisę pasirinkti ar nori savo perteklių perkelti kietam tiekėjui, ar tiesiog gauti kompensaciją (galioja pagal LR įstatymus).

Ką daryti, jei nusprendėte parduoti nekilnojamąjį turtą, su kuriuo susieta elektrinė iš saulės parko?

Nekilnojamojo turto pardavimo atveju jums priklausančią elektrinę saulės parke galima parduoti kartu su objektu, jei naujasis savininkas sutinka. Tokiu atveju, sutartis turi būti pasirašyta naujo savininko vardu. Jei planuojate pasilikti elektrinę sau, ją galite priskirti naujam savo adresui. Elektrinės adreso keitimas atliekamas ESO savitarnoje „Nutolusių vartotojų skiltyje“.

Ką gausite su „Elektrum“ elektros įtampos svyravimų ir (arba) viršįtampių draudimu?

Jei pasirinksite „Elektrum“ draudimą, gausite papildomas paslaugas šalinant elektros prietaisų pažeidimus, atsiradusius dėl elektros energijos tiekimo sutrikimų, taip pat elektros specialisto pagalbą šalinant įvairius elektros instaliacijos trūkumus jūsų namuose.

Nuo ko draudžiami mano elektros prietaisai?

Jūsų elektros prietaisai yra draudžiami nuo pažeidimų įvykus nenumatytiems elektros energijos tiekimo sutrikimams. Pavyzdžiui:

  • neplanuotai padidėjus vidaus tinklų įtampai; 
  • padidėjus išorės tinklų įtampai, pvz., dėl to, kad audros išrauti medžiai nutraukė elektros linijas; 
  • sutrikus elektros tiekimui dėl neteisingai atliktų remonto darbų; 
  • dėl piktnaudžiavimo, pavyzdžiui, sulaužyto transformatoriaus;
  • dėl stichinių nelaimių, kaip antai potvynis, žaibas ar audra. 

Nuo ko nedraudžiami mano elektros prietaisai?

Jūsų prietaisai nėra apdrausti nuo pažeidimų, atsirandančių dėl, pavyzdžiui, natūralaus prietaisų nusidėvėjimo, gamybos ar išorinių fizinių trūkumų, taip pat jei prietaisas buvo naudojamas ne pagal paskirtį.

Neatlyginami nuostoliai, kurie atsiranda dėl gaisro, sprogimo, vagystės, apiplėšimo ar tyčinio turto sugadinimo, net jei tai yra tiesioginė draudžiamojo įvykio pasekmė. Detalus nedraudžiamųjų įvykių sąrašas pateiktas Elektrum draudimo sąlygose (nedraudžiamųjų įvykių skyriuje).

Ar galiu kreiptis pagalbos į elektros specialistą, jei remonto metu noriu pravesti naujus kabelius?

Užsisakius „Elektrum“ elektros įtampos svyravimų ir (arba) viršįtampių draudimą, elektros specialistas pašalins staigius elektros instaliacijos pažeidimus, kurie gali būti pavojingi namui ar gyventojams, pavyzdžiui, kibirkščiuojančius ar rūkstančius elektros lizdus, ​​elektros energijos dingimą bet kuriame kambaryje ar įkaitusius laidus. Draudimas neapima įprastinės susidėvėjusių laidų priežiūros ar keitimo.

Ar galiu reikalauti kompensacijos perdegus lemputėms ir saugikliams?

Kompensacija už elektros energijos tiekimo sutrikimų sukeltus lempučių, lempų, saugiklių ar matavimo prietaisų pažeidimus į draudimą neįeina.

Kas yra defektų nustatymas?

Prietaiso defektų nustatymas reiškia, kad atliekama prietaiso diagnostika, siekiant išsiaiškinti, ar žala atsirado dėl elektros energijos tiekimo sutrikimų. Defektus reikia nustatyti tam, kad klientas suprastų, kas atsitiko, o draudikas galėtų įvertinti, ar atsiradusi rizika yra draudžiamoji.

Kada draudimas įsigalioja?

Jūsų elektros prietaisai bus apdrausti nuo to momento, kai įsigalios jūsų elektros tiekimo sutartis su pasirinktu „Elektrum“ elektros įtampos svyravimų ir (arba) viršįtampių draudimu.

Kiek ilgai draudimas galios?

Draudimas galios tol, kol galios jūsų elektros tiekimo sutartis su „Elektrum“ elektros įtampos svyravimų ir (arba) viršįtampių draudimu.

Kaip galiu pasitikrinti, ar esu apdraustas?

Informacija apie draudimą yra jūsų elektros energijos tiekimo sutartyje, taip pat skiltyje „Mano sutartys“ Elektrum savitarnos svetainėje.

Ar pakartotinės žalos atveju galiu dar kartą reikalauti atlyginti žalą?

Taip, kompensacija už elektros prietaisų pažeidimus gali būti mokama pakartotinai jeigu tai yra draudžiamasis įvykis. Jums taikomas 1 000 EUR kompensacijos limitas per metus, įvykių skaičius nėra ribojamas.Jei elektros instaliacija pažeidžiama pakartotinai, galite pasinaudoti „Elektrum pagalba“ remonto galimybe iki 2 kartų per metus (kompensacijos limitas vienam įvykiui – 150 EUR).

Pastaba: Draudikas gali atsisakyti kompensuoti išlaidas, jeigu žala padaryta pakartotinai ir yra priežastiniu ryšiu susijusi su tuo, kad po ankstesnės „Elektrum Lietuva“ pagalbos paslaugos suteikimo nebuvo padarytas atitinkamas remontas, kad žala nepasikartotų.

Ar reikės mokėti už remonto darbus?

Elektros prietaisų pažeidimų šalinimo rizika, kurią dengiate savo sąskaita – 50 EUR (išskaita). Šią sumą turėsite padengti draudžiamojo įvykio atveju. AB „Lietuvos draudimas“ padengs remonto išlaidas, viršijančias išskaitos dydį. Naudojantis  „Elektrum pagalba“ paslauga (elektros instaliacijų pažeidimų šalinimas) išskaita nėra taikoma.

Kas atliks sugadinto elektros prietaiso remontą?

Galite rinktis remonto būdą – jei sugadintą elektros prietaisą atiduosite mūsų elektros specialistui ar Draudiko atstovui, mes jį suremontuosime, pristatysime arba kompensuosime prietaiso atkūrimo išlaidas. Taip pat galite sugadintą elektros prietaisą patys pristatyti į suderintą su Draudiku aptarnavimo centrą, sumokėti už jo remontą ir reikalauti kompensacijos iš Draudiko. Abiem atvejais turite sumokėti išskaitą (50 EUR) – pirmuoju atveju mokate ją prieš aptarnavimo centrui pradedant taisyti jūsų prietaisą, o antruoju atveju sumažinsime grąžinamą sumą išskaitos dydžiu (t. y. iš remonto išlaidų išskaičiuosime 50 EUR ir likusią sumą pervesime jums).

Kur skambinti, jei noriu gauti kompensaciją?

Skambinkite draudimo įmonei AB „Lietuvos draudimas“ numeriu 1828.

Kuri organizacija teikia draudimo paslaugą?

Draudimo paslaugą teikia AB „Lietuvos draudimas“.

Vairāk sadaļu