TEISINĖ INFORMACIJA
Dėl gamtinių dujų pirkimo–pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties
Vartotojas, norintis pakeisti tiekimo įmonę ir sudaryti naują gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį, turi pateikti naujai tiekimo įmonei prašymą (pranešimą) sudaryti tokią sutartį. Nauja tiekimo įmonė, iš vartotojo gautą pranešimą apie vartotojo tiekimo įmonės pakeitimą, papildo informacija apie numatomos sudaryti naujos dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties įsigaliojimo datą ir raštu arba elektroninėmis ryšių priemonėmis, ne vėliau kaip prieš 3 savaites iki numatomos naujos dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties įsigaliojimo datos pateikia skirstymo sistemos operatoriui ir esamai tiekimo įmonei, su kuria vartotojas nutraukia dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį.
Dujų kokybės parametrus sistemos įleidimo taške (perdavimo sistemos ar kitos sistemos išleidimo taške) nustato dujų sistemos, prie kurios prijungtas Operatoriaus sistemos įleidimo taškas, operatorius. Pardavėjo tiekiamų dujų sudėtis ir kokybė privalo atitikti galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus kokybės reikalavimus.
Nebuitinis vartotojas (klientas) turi teisę nutraukti gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų rašytiniu pranešimu apie Sutarties nutraukimą įspėjęs tiekėją (Elektrum Lietuva), jeigu tiekėjas nevykdo ar netinkamai vykdo įsipareigojimus ir tai yra esminis Sutarties pažeidimas. Esminis Sutarties pažeidimas tai yra praleistas prievolės įvykdymo terminas ir (ar) tiekėjo prievolės per papildomai nustatytą terminą neįvykdymas.
Tiekėjas turi teisę nutraukti Sutartį su nebuitiniu vartotoju (klientu), apie tai ne vėliau kaip prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų rašytiniu pranešimu įspėjęs klientą paskutiniu Tiekėjui žinomu adresu, sutartyje nurodytu elektroniniu paštu ar telefonu siųsdamas tekstinę žinutę žemiau nurodytais atvejais:
1) jei klientas padarė esminį Sutarties pažeidimą;
2) jei klientui dujų tiekimas buvo nutrauktas dėl kliento kaltės ir neatkurtas ilgiau nei 6 (šešis) mėnesius;
3) kliento objektą, į kurį tiekiamos dujos, įsigijo naujas savininkas.
Tiekėjas ir skirstymo sistemos operatorius tiekėjo prašymu turi teisę apriboti ir (ar) nutraukti klientui dujų tiekimą, jeigu klientas per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo tiekėjo įspėjimo gavimo dienos neapmokėjo sąskaitų už suvartotas dujas ar jų perdavimo, skirstymo paslaugas ar su tuo susijusias paslaugas. Nutraukus ar apribojus dujų tiekimą dėl įsiskolinimų, dujų tiekimas atnaujinamas tik tada, kai vartotojas sumoka visus įsiskolinimus už dujas ir suteiktas paslaugas bei apmoka dujų nutraukimo ir prijungimo bei kitas su tuo susijusias išlaidas.
Sutartis gali būti pratęsiama pratęsiant dujų pardavimo laikotarpį kiekvienam produktui, dėl kurių vartotojas susitaria su Tiekėju, šiais būdais:
- Automatiškai tomis pačiomis produkto sąlygomis bei tam pačiam dujų pardavimo laikotarpiui.
- Pakeistomis produkto sąlygomis, jei Tiekėjas pateikia pasiūlymą ir suteikia vartotojui sutartyje nurodytą terminą sprendimui priimti. Jeigu vartotojas sutartyje numatyta tvarka praneša, kad nesutinka su pateiktu pasiūlymu, pardavimo laikotarpis konkrečiam produktui, arba visa sutartis pasibaigia.
Jeigu Tiekėjas nevykdo sutartyje ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, vartotojui pareikalavus Tiekėjas atlygina vartotojo patirtus tiesioginius nuostolius, kilusius dėl tiekėjo kaltės.
Tiekėjui, pateikus netikslias, neteisingai išrašytas sąskaitas, Tiekėjas ištaiso dėl jo kaltės kilusius minėtus netikslumus ir vartotojui pareikalavus, grąžina permoką, jeigu dėl kilusių netikslumų ji susidarė.
Tiekėjas neteikia papildomų su dujomis susijusių paslaugų.
Daugiau informacijos rasite Gamtinių dujų tiekimo ir vartojimo taisyklėse, patvirtintose 2014-10-10 Energetikos ministro įsakymu Nr. 1-248.