Elektromobilių įkrovimas 

Įkrauti elektromobilį galima dviem būdais:

  • lėtas arba vidutinis (AC) įkrovimo tipas;
  • greitas įkrovimo (DC) tipas.

Kintamoji elektros srovė (AC) tiekiama buitiniame elektros tinkle, o daugeliui elektrinių prietaisų įkrauti yra reikalinga nuolatinė elektros srovė (DC). Elektromobilio baterija taip pat įkraunama iš nuolatinės elektros srovės, todėl norint pakrauti elektromobilį, kintamąją elektros srovę (AC) reikia pakeisti į nuolatinę (DC).

Lėto arba vidutinio įkrovimo atveju, srovės pakeitimas iš kintamosios į nuolatinę vyksta vidinio kroviklio pagalba, kuris yra įmontuotas elektromobilyje. Todėl elektromobilio įkrovimo greitis priklauso ne tik nuo elektros jungties pajėgumų, bet ir nuo automobilio vidinio kroviklio galios.

Greito įkrovimo stotelėse elektromobilis yra įkraunamas iš nuolatinės srovės (DC), o tai reiškia, kad kintamoji srovė į nuolatinę keičiama įkrovimo stotelėje, o ne elektromobilyje esančiame kroviklyje. Greito įkrovimo stotelių galia gali būti nuo 24 iki 350 kW, todėl norint įkrauti elektromobilio bateriją užtenka vos kelių dešimties minučių.

Įkrovimo greitis

Įkrovimo stotelės pagal jų galią ir įkrovimo greitį skirstomos į lėto, vidutinio greitumo ir itin greito įkrovimo stoteles.

Su kintamosios srovės (AC) stotele elektromobilio įkrovimas gali būti lėtas arba vidutinio greitumo, o nuolatinės srovės (DC) įkrovimo stotelėse elektromobilį įkrausite itin greitai. 

Įkrovimo greičio ypatybės

Lėtasis įkrovimas

Galingumas: įkrovimas su specialiu įkrovimo kabeliu, naudojant ne stipresnę nei 16A srovę.

Trukmė ir laikas: šis įkrovimo sprendimas pritaikytas elektromobilių įkrovimui naktį, ar vietose, kur automobiliai paliekami įkrauti ilgam laikui. Priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, įkrovimas šiuo būdu gali užtrukti net iki 30 valandų.

Įranga: nešiojamas elektromobilių įkroviklis pritaikytas krovimui iš „Shuko“ 230V lizdo.

Saugumas: šis įkrovimo sprendimas skirtingai nei įkrovimo stotelės neturi papildomos apsaugos, todėl norint elektromobilį įkrauti šiuo būdu, būtina užtikrinti tvarkingą elektros instaliaciją.

Vidutinis įkrovimas

Galingumas: nuo 3.7 kW iki 22 kW.

Trukmė ir laikas: įkrovimas per 3–8 valandas, priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, įkrovimo lygio ir vidinio įkroviklio galios.

Įranga: šiam įkrovimo sprendimui reikalinga įkrovimo stotelė, kuri dažniausiai įrengiama garaže, ant išorinės pastato sienos arba ant stulpo.

Saugumas: įkrovimo stotelės turi integruotą apsaugą nuo viršsrovių, įtampos svyravimų, viršįtampių, ne mažesnę nei IP54 ir IK08 saugos klasę.

Greitas įkrovimas

Galingumas: pirmos kartos įkrovimo stotelių galia dažniausiai yra 50 kW (DC) arba 43 kW (AC). Naujausios kartos (hypercharger) įkrovimo stotelių galia yra kelis kartus didesnė ir gali siekti iki 350 kW.

Trukmė ir laikas: 50 kW įkrovimo stotelėse įsikrauti bateriją 100 km atstumui nuvažiuoti, užtrunka 20–40 min., o didesnio galingumo stotelėse – 2–3 kartus greičiau.

Įranga: šiam įkrovimo sprendimui reikalingos DC įkrovimo stotelės, kurios dažniausiai įrengiamos prie prekybos centrų, viešose miesto erdvėse, greitkeliuose, automagistralių prieigose.

Saugumas: greito įkrovimo stotelėse kintamosios srovės keitimą į nuolatinę srovę atlieka stotelėje integruotas įkroviklis, todėl naudojamos specialios jungtys (CCS, CHAdeMO), kurios užtikrina greitą ir saugų elektromobilio įkrovimą.

Vairāk sadaļu