Po didžiojo elektros kainų šuolio šalies gyventojai tarsi pasiskirstė į skirtingas stovyklas: vieni nusprendė nedaryti nieko, kiti puolė ieškoti palankesnių kainų, treti pradėjo sudarinėti sutartis su vis kitu tiekėju, bandydami „pagauti“ kuo geresnes sąlygas. Tuo metu Kaune gyvenantis Julius įsitikinęs, kad svarbiausia yra ne blaškytis nuo vieno tiekėjo prie kito, o ramiai išanalizuoti jų visų siūlomas elektros kainas, kitas sutarčių sąlygas, ir pasirinkti tą variantą, kuris yra tinkamiausias.

Kaunietis sako suprantąs, kad žmonės visuomet ieško varianto, kuris jiems būtų pats geriausias, tačiau nuolatinis įmonių keitimas neįsigilinus iš tikrųjų gali lemti ne sutaupymą, o permokėjimą.

„Jau turint sutartį su vienu elektros tiekėju, labai lengva susigundyti kitų tiekėjų spalvingomis reklamomis ir dideliu šriftu parašyta maža kaina, tačiau labai svarbu atidžiai įvertinti visus gaunamus pasiūlymus, perskaityti visas sutarties sąlygas, o jei kas nors neaišku – klausti bendrovės. Aš pats taip pat esu keitęs elektros tiekėją, tačiau sprendimą priėmiau ne karštligiškai, o išsamiai išanalizavęs situaciją rinkoje, galimus tiekėjus, jų siūlomas sąlygas. Ir drąsiai galiu teigti, kad toks elgesys pasiteisino – ne tik nepermoku už elektrą, bet ir gaunu galimybę sutaupyti dar daugiau, naudodamasis man taikomomis nuolaidomis“, –  sako Julius.

Sutaupyti leidžia nuolaidos kodas

Jis pasakoja, kad kruopščiai išanalizavęs tiekėjų pasiūlymus savo elektros tiekėju prieš metus pasirinko energetikos sprendimų bendrovę „Elektrum Lietuva“. Nors domėjosi ir kainomis, ir papildomomis sąlygomis, ypatingai daug dėmesio vyriškis skyrė klientų aptarnavimo kokybei.

„Klientų aptarnavimas man yra labai svarbus – niekada nežinai, kada gali prireikti įmonės pagalbos aktualiais klausimais. Pirmą kartą su „Elektrum Lietuva“ teko bendrauti pereinant iš kito tiekėjo, ir viskas vyko labai sklandžiai ir patogiai. Nuo to laiko nebuvo kilę jokių problemų, nes visa reikalinga informacija pateikiama laiku ir aiškiai. Todėl klientų aptarnavimo kokybę pagal svarbą prilyginčiau elektros kainai – juk kas iš neva labai gerų kitų sąlygų, jei kilus klausimams negali savo tiekėjui prisiskambinti arba prisiskambinęs negauni aiškaus atsakymo?“, – retoriškai klausia jis.

Pašnekovas teigia, kad pakeitęs elektros tiekėją pajuto, jog pavyksta ir nemažai sutaupyti – prie to itin prisidėjo tiekėjo siūloma  rekomendacijos kodų akcija, kurios metu sutartį sudaręs klientas gauna unikalų kodą, juo dalinasi su kitais sutartį su įmone ketinančiais sudaryti žmonėmis, o 9,99 Eur nuolaidą savo elektros energijos sąskaitai gauna tiek jis, tiek naujieji klientai.

„Iki šiol mano nuolaidos kodu pasinaudojo net 33 žmonės, o tai reiškia beveik 330 Eur nuolaidą mano elektros sąskaitai. Kuo daugiau žmonių panaudoja mano kodą sudarydami sutartį, tuo daugiau nuolaidų sukaupiu, bet tai yra abipusė nauda – ne tik padedu kitiems atrasti patikimą tiekėją, bet ir kartu sutaupome lėšų“, – džiaugiasi Julius.

Pašnekovas sako, kad svarbu patiems gyventojams labiau domėtis energetika, elektros aktualijomis, kainų pokyčiais, tuomet bus paprasčiau ir apsispręsti, ką daryti toliau, ir pasirinkti kiekvienu individualiu atveju tinkamiausią variantą.

Ragina įvertinti visą paslaugos paketą

Paklaustas apie labiausiai tarp gyventojų paplitusius elektros rinkos mitus, Julius pamini, kad daugiausiai nesusipratimų kyla dėl klaidingų įsitikinimų apie elektros kainas.

„Elektros energijos tiekėjai nenukabina kainų „nuo lubų“. Bent kiek besidomintys elektros rinka supranta, kad elektros energijos kainas dažnai lemia rinkos jėgos, jos nustatomos išanalizavus įvairius aspektus, įvertinus rizikas, ateities prognozes, įtakos turi ir pasiūlos bei paklausos dinamika, gamybos sąnaudos, orai bei kiti išoriniai veiksniai“, – komentuoja Julius.

Kita klaida, kurią dažnai kartoja žmonės, skubantys ieškoti geresnių pasiūlymų, yra per dažnas elektros energijos tiekėjo keitimas.

„Galiu tik pakartoti, kad renkantis tiekėją reikia apsvarstyti visą paketą – domėtis ne tik kaina, bet ir sąlygomis, sutarties trukme, papildomais mokesčiais ir klientų aptarnavimo kokybe, kaip aš dariau, tapdamas „Elektrum Lietuvos“ klientu. Dažnai iš pirmo žvilgsnio puikiu pasirodęs pasiūlymas pasigilinus gali tapti nebepalankiu, o jei tai paaiškės tik po sutarties pasirašymo, kaltinti galėsite tik patys save“, – perspėja vyras.

Jis priduria, kad gyventojai taip pat turėtų įsivertinti, kaip giliai jie nori įsitraukti į elektros energijos rinkos sekimą, ir pagal tai pasirinkti sau tinkamus pasiūlymus.

„Tie žmonės, kurie tikrai gerai išmano elektros energijos rinkos subtilybes, patys gali nuolat sekti elektros kainas ir pagal tai reguliuoti jos vartojimą, labiau drįsta mokėti už elektrą rinkos kainomis. Bet ne visi turi laiko, žinių ar noro nuodugniai analizuoti kiekvieną pokytį rinkoje. Daugelis vartotojų paprasčiausiai ieško patikimo tiekėjo, kuris siūlo žemiausias fiksuotas kainas ir puikų aptarnavimą“, – teigia jis.