Atsiskaitymas už elektrą ir kitas komunalines paslaugas, rodos,  yra įprasta buities rutina. Tačiau tikrai ne visi žino, kaip deklaruoti elektros rodmenis, kada tai daryti, kaip galima mokėti už elektrą ar sutaupyti. Turėdami šias žinias galėsite geriau planuoti savo finansus bei išvengti nesklandumų. 


Kaip deklaruoti elektros suvartojimo duomenis?
 

Svarbiausia jūsų, kaip vartotojo atsakomybė – laiku deklaruoti elektros energijos suvartojimą. Jeigu neturite automatinių skaitiklių, rodmenis deklaruoti turite iki einamojo mėnesio paskutinės dienos. Priešingu atveju automatiškai paimami duomenys iš ESO pagal jūsų paskutinių 12 mėnesių vartojimą ir sąskaita suformuojama pagal vidurkį. Tai nebūtinai atspindės realų to mėnesio suvartojimą, tačiau duomenis turėsite galimybę išlyginti jau kitą mėnesį arba per ateinančius kelis , deklaruojant tikruosius rodmenis.

Deklaruoti savo suvartojimą galite labai paprastai. Tam yra net keli būdai:

  1. „Elektrum Lietuva“ savitarnos svetainėje. Kad nepamirštumėte to padaryti, čia taip pat galite užsiprenumeruoti  priminimą.
  2. „Elektrum Lietuva“ mobiliojoje programėlėje savo išmaniajame įrenginyje. Programėlę galite parsisiųsti iš Google Play arba App Store.
  3. Neautorizuotoje aplinkoje (neprisijungus prie savitarnos svetainės), paspaudę šią nuorodą. Įvedę sudarytos elektros tiekimo sutarties numerį galėsite įvesti  ir rodmenis.
  4. Paskambinę telefonu +37070077000 (iki paskutinės mėnesio darbo dienos, 20 val.). Skambinant reikia pateikti svarbius duomenis atpažinimui.
  5. „Perlas“ terminaluose bei mobiliojoje programėlėje „Perlas GO“.

Reikalingus deklaruoti rodmenis rasite pasižiūrėję į savo elektros skaitiklį. Užfiksuoti reikia visus skaičius iki kablelio.


Kiek mokėti už elektrą?
 

Galutinė mokama suma tiesiogiai priklauso nuo jūsų elektros plano  ir vartojimo įpročių. Ji kas mėnesį apskaičiuojama ir nurodoma jūsų sąskaitoje už elektrą. Didžiausios įtakos elektros kainai turi pasirinktas elektros plano tipas – fiksuotas ar kintantis, taip pat elektros tarifas, kiek laiko zonų yra objekte bei ESO planas. Pastarasis gali turėti dar ir mėnesinį mokestį. 

Nepriklausomi tiekėjai, informaciją apie klientų elektros suvartojimą gauna iš ESO. Pagal šiuos duomenis tiekėjai paruošia sąskaitas, „Elektrum Lietuva“ klientai jas gauna iki kito mėnesio 10 dienos.

Jeigu norite sumažinti savo mokamas sąskaitas už elektrą, galite pasinaudoti įvairiomis galimybėmis.

Įsirenkite saulės elektrinę
Kone geriausias ir daugiausiai naudų turintis sprendimas – saulės elektrinės įsirengimas ant stogo arba ant žemės. Pasinaudoję mūsų skaičiuokle galite pamatyti, kiek galėtumėte kas mėnesį ar kasmet sutaupyti, jeigu įsirengtumėte atitinkamo galingumo saulės elektrinę.

Palyginkite savo turimą planą su geriausiais „Elektrum Lietuva“ pasiūlymais
Jeigu šiuo metu turite paslaugų teikimo sutartį su kitu nepriklausomu tiekėju, galite palyginti kainų skirtumus tarp savo esamų ir „Elektrum Lietuva“ siūlomų planų. Galbūt pasirinkus geresnį planą jūsų sąskaitos taip pat sumažėtų.

Be to, svarbu paminėti, kad neretai vartotojams finansiškai naudingiau yra atsisakyti kintamos biržos kainos plano ir pasirinkti planą su fiksuota kaina.

Įsigykite vartojimą stebinčią įrangą
Galite iš elektronikos prekių parduotuvės įsigyti specialias rozetes, kurios gali parodyti prijungto įrenginio elektros energijos suvartojimą. Tokiu būdu matysite, kuri technika naudoja daugiausiai energijos bei galėsite reguliuoti suvartojimą.

Pakeiskite seną šildymo techniką
Jeigu turite seną šilumos siurblį, galbūt pats laikas jį pakeisti? Modernūs oras-oras ir oras-vanduo šilumos siurbliai džiugina COP efektyvumo koeficientais, siekiančiais net 4–5,1. Investicija į tokią modernią techniką gali atsipirkti itin greitai, ypač, lyginant su mažesniu seno šilumos siurblio našumu.

Daugiau informacijos ir patarimų galite rasti užsukę į energijosefektyvumas.elektrum.lt.
 

Kaip ir kur sumokėti už elektrą?
 

Apmokėti sąskaitas galima labai įvairiais būdais. Iš jų nesunku išsirinkti sau patogiausią. „Elektrum Lietuva“ klientai savo sąskaitas už elektrą gali apmokėti:

  • Prisijungę prie savitarnos portalo;
  • Neautorizuotoje aplinkoje, nurodę sutarties ar sąskaitos numerį;
  • Užsisakę E. sąskaitą per internetinę bankininkystę arba fiziniame banko skyriuje;
  • Bankiniu pavedimu;
  • Prekybos centrų „Maxima“ kasose, „Perlas“ terminaluose bei Lietuvos pašto skyriuose (galima ir grynaisiais);
  • Per sąskaitų tvarkymo platformas, kaip kad „Viena sąskaita“ ar „Perlas GO“.
     

Dažniausiai užduodami klausimai
 

1. Ar galiu už elektrą atsiskaityti grynaisiais?

Taip, jeigu jums patogiau sąskaitas apmokėti grynaisiais pinigais, tai galite padaryti keliais būdais:

  • Prekybos centrų „Maxima“ kasose;
  • Lietuvos pašto skyriuose;
  • „Perlas“ terminaluose.
  • Atvykus į bet kurią iš šių vietų jums tereikia pateikti popierinę ar skaitmeninę sąskaitą, ant kurios būtų brūkšninis kodas. Darbuotojai jį nuskaitys ir galėsite apmokėti sąskaitą grynaisiais. Mokėjimas pasieks tiekėją.

2. Kaip atsiskaityti už elektrą turint išmanųjį skaitiklį?

Net jeigu turite išmanųjį elektros energijos suvartojimo skaitiklį, sąskaitas vis tiek gausite iš tiekėjo. Skaitiklio tipas neturi įtakos atsiskaitymui, tad sąskaita jus pasieks įprastu būdu (laišku arba elektroniniu būdu). Apmokėjimą taip pat galite atlikti visais minėtais būdais.

3. Gavau elektros sąskaitą pagal vidutinį suvartojimą – ką tai reiškia?

Jeigu sąskaitą gavote pagal vidutinį suvartojimą, tai reiškia, kad pamiršote deklaruoti paskutinio mėnesio rodmenis. Pagal taisykles, nedeklaravus savo suvartojimo iki einamojo mėnesio paskutinės dienos, jums yra paskaičiuojamas paskutinių 12 mėnesių vartojimo vidurkis. Šiuos duomenis „Elektrum Lietuva“ gauna iš ESO.

Būtent dėl to, norint išvengti netikslumų ir permokų – labai rekomenduojame klientams deklaruoti rodmenis kiekvieną mėnesį, iki jo paskutinės dienos