Elektrum

Dažniausiai užduodami klausimai

Kas gali pasirašyti sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju „Elektrum Lietuva“?

Sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju gali pasirašyti:

  • Visi fiziniai asmenys, elektros energiją vartojantys tiek bute, tiek nuosavame name ir nekilnojamojo turto objektus valdantys nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kur galiu rasti „Elektrum Lietuva“ siūlomas elektros energijos kainas?

Su „Elektrum Lietuva“ pasiūlymais ir kainomis galite susipažinti:

  • internetinėje svetainėje;
  • paskambinę klientų aptarnavimo telefonu: +370 700 77000;
  • susisiekę el. paštu: info@elektrum.lt.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip galiu sudaryti sutartį su „Elektrum Lietuva“?

Sudaryti elektros energijos pirkimo-pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sutartį galite:

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Per kiek laiko „Elektrum Lietuva“ pateiks pasiūlymą?

Elektros energijos pasiūlymą iš „Elektrum Lietuva“ gausite iš karto – telefoninio pokalbio, vizito klientų aptarnavimo centre metu arba apsilankius „Elektrum Lietuva“ svetainėje.

Susisiekus el. paštu info@elektrum.lt, atsakymą gausite 3 darbo dienų laikotarpyje.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kokie yra elektros energijos, kurią aš perku iš „Elektrum Lietuva“, ištekliai?

Motininė kompanija „Latvenergo“, yra pagrindinė elektros energijos gamintoja Latvijoje, kuri elektros energijos gamyboje naudoja 3 hidroelektrines, pastatytas ant Daugavos upės, ir 2 termoelektrines. Dėl šių ekologiškų elektros gamybos būdų, „Elektrum Lietuva“  yra laikomas vienu iš pačių ekologiškiausių elektros energijos tiekėjų ES.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip galėčiau įsitikinti, kad turite elektros tiekimo licenciją ir esate patikimas partneris?

Nepriklausomų elektros energijos tiekėjų sąrašą galite rasti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos interneto svetainėje adresu www.vert.lt

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip galiu nutraukti sutartį su visuomeniniu tiekėju?

Norėdami nutraukti sutartį su visuomeniniu tiekėju, tai galite padaryti vienašališkai. Buvusio elektros energijos tiekėjo atskirai informuoti nereikia, apie sutarties nutraukimą jis bus informuotas automatiškai Jums sudarius naują sutartį.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kiek kainuoja pakeisti tiekėją?

Visuomeninio tiekėjo pakeitimas nepriklausomu tiekėju nekainuoja.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Ar ESO neatjungs elektros sudarius sutartį su kitu tiekėju?

Keičiant elektros energijos tiekėją, energijos tiekimas Jums nėra nutraukiamas ir nesukelia tiekimo sutrikimų.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kur, sudarius sutartį su nepriklausomu tiekėju, turėsiu kreiptis elektros tiekimo sutrikimo atvejais?

Kad galėtumėte sklandžiai naudotis elektra namuose, ir toliau rūpinasi ESO. Susidūrus su sutrikimais, kreipkitės į šią bendrovę trumpuoju numeriu 1852.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Ar galima pardavus seną objektą, naujam perkamam objektui perkelti seno objekto galiojančią sutartį?

Sutarties perkėlimas yra negalimas. Pardavus objektą yra nutraukiama galiojusi elektros energijos tiekimo sutartis. 

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kur sužinoti elektros energijos sutarčiai reikalingą objekto numerį?

Objekto numerį suteikia ESO. Objekto numeris yra sugeneruojamas su elektros įvedimo paraiškos procesu rengiant nuosavybės ribų akto dokumentą (šiame etape elektros skaitiklis dar nebūna įrengtas). Nuosavybės ribų aktas yra parengiamas po elektros įvedimo rangos darbų atlikimo ir rangovo akto patvirtinimo.

  • Jeigu Jūs esate naujas vartotojas, objekto numerį pasitikslinti galite kreipdamiesi į ESO klientų aptarnavimo kontaktais, kuriuos galima rasti čia.
  • Jei Jūsų objektas nėra naujas - numerį galite rasti elektros energijos sąskaitose arba taip pat pasikreipiant į ESO tais pačiais klientų aptarnavimo kanalais. 

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kas yra „Nord Pool“ kaina ir kur geriausia stebėti jos pokyčius?

„Nord Pool“ – tai didmeninė elektros energijos kaina, kuri keičiasi kas valandą pagal „Nord Pool“ biržą.

Elektros biržos kainos svyravimai priklauso nuo įvairių aplinkybių: oro sąlygų, jungčių gedimų, gamybos ir suvartojimų skirtumų bei daugybės kitų priežasčių. Tai nėra galutinė elektros kaina vartotojui, šią kainą taip pat sudaro: valstybės nustatytos skirstymo ir perdavimo paslaugos bei nepriklausomo elektros tiekėjo nustatyta tiekimo mokesčio dalis.

Turbūt patogiausia „Nord Pool“ biržos kainos pokyčius stebėti ELEKTRUM LIETUVA programėlėje. Čia turite galimybę ne tik stebėti ne tik kaip ji kinta, bet ir nustatyti pranešimų gavimą - kuomet kaina kyla ar krenta virš nustatytos ribos.

Parsiųsti programėlę iš Google play: parsisiųsti.

Parsisiųsti programėlę iš App Store: parsisiųsti.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip apskaičiuojama kintamos elektros tarifo kaina?

Kintamos kainos tarifo apskaičiavimas priklauso nuo kliento turimo elektros skaitiklio:

Išmaniųjų skaitiklių turėtojams, pasirinkusiems šį planą, sąskaita bus apskaičiuota tiksliai pagal valandinį elektros suvartojimą. T. y. bus skaičiuojama „Nord Pool" biržoje esanti kaina konkrečiu elektros vartojimo metu, pridedant nepriklausomo tiekėjo paslaugos mokestį.

Neturintiems išmanaus elektros skaitiklio, elektros energijos kaina apskaičiuojama pagal bendrą suvartotą elektros kiekį ir „Nord Pool" elektros biržos paskutiniojo mėnesio svertinę vidutinę kainą (pritaikius PVM)*, pridedant nepriklausomo tiekėjo paslaugos mokestį.

* „Nord Pool" elektros biržos mėnesinė svertinė vidutinė kaina – 1 kilovatvalandės svertinė vidutinė kaina, paskaičiuota pagal praėjusio mėnesio „Nord Pool" energijos biržos valandines kainas Lietuvos kainų zonoje ir valandinio suvartojimo koeficientus, nustatytus AB „Energijos skirstymo operatorius“. „Nord Pool" elektros biržos paskutiniojo mėnesio svertinė vidutinė kaina yra nustatoma kiekvieną mėnesį.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip nutraukti elektros tiekimo sutartį sudarytą su Elektrum Lietuva?

Sutartį bus galima nutraukti bet kada, prieš tai tiekėją įspėjus ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų pagal sutartyje numatytas sąlygas.

Sutartį nutraukti galite vienu iš šių būdų:

  • Paskambinus klientų aptarnavimo telefonu +370 700 77000;
  • Susisiekus el. paštu, adresu info@elektrum.lt;
  • Susisiekus internetu: gyvu susirašinėjimu („Live chat “).

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Nesu būsto savininkas, tačiau noriu sudaryti elektros energijos tiekimo sutartį. Kaip tai padaryti?

Sutarties pasirašymas su įgaliojimu  – puiki galimybė padėti artimiesiems, kuriems šis pasirinkimo procesas yra sudėtingas, o „Elektrum Lietuva“ klientų aptarnavimo centras sutarties sudarymui gyvai yra sunkiai pasiekiamas.

Nors sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju gali sudaryti tik būsto savininkas, tačiau pasirašyti už jį gali ir kitas asmuo. Jums tereikės užpildyti įgaliojimo formą elektros sutarties pasirašymui ir ją atsiųsti bendruoju el. paštu info@elektrum.lt. Įgaliojimo formą galite rasti čia.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kiek galioja mano sutartis?

Sutartis yra neterminuota, tačiau terminuotas yra sutartyje nurodytos kainos fiksavimo laikotarpis. 
Pasibaigiant kainos fiksavimo laikotarpiui, ne vėliau nei prieš 30 kalendorinių dienų, klientui bus pateiktas naujos kainos pasiūlymas. Jei netinka siūlomas naujas elektros planas ir jo kaina - klientas turi teisę ir pasirinkti kitą iš tiekėjo siūlomų elektros planų.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Automatinis pratęsimas, ką su juo daryti?

Pasibaigiant kainos fiksavimo laikotarpiui ir gavus naujos kainos pasiūlymą, klientui papildomai daryti nieko nereikia. Nėra reikalingas patvirtinimas ar kliento pranešimas, jog naujos kainos pasiūlymas klientui yra tinkamas - nauja kaina įsigalios automatiškai nuo pasiūlyme nurodytos dienos, nebent klientas praneša apie kainos pasiūlymo atsisakymą. 
Siunčiamas pasiūlymas su kaina yra skirtas kliento informavimui apie pokyčius ir susipažinimui su naujomis sąlygomis.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Sudariau sutartį su elektros planu ,,Praktiškas", ,,Stabilus", ,,Pažangus". O kas yra planai: ,,Standartinis", ,,Namai", ,,Namai plius"?

Standartinis/ Namai/ Namai plius/ Išmanusis yra elektros energijos persiuntimo planai. Elektros energijos persiuntimą atlieka ne elektros tiekėjas, o ESO (Energijos skirstymo operatorius). Vartotojas už šias persiuntimo paslaugas atsiskaito per savo elektros tiekėją, kadangi šie mokesčiai yra įtraukti į galutinį elektros tarifą ir į sąskaitą už elektros energiją. 
Kiekvienas ESO persiuntimo planas skirtas klientams pagal jų elektros suvartojimo intervalus: 

  • Standartinis - suvartojantiems mažiau kaip 2289 kWh per metus;
  • Namai - suvartojantiems nuo 2289 iki 9918 kWh per metus;
  • Namai plius - suvartojantiems daugiau kaip 9918 kWh per metus.

Taip pat skiriasi šių planų kainos.  

Atitinkamai Namai ir Namai+ planai turi mėnesinius fiksuotus mokesčius 3 EUR ir 6 EUR, dėl kurių šiems planams yra taikomi mažesni persiutimo tarifai nei Standartinis planui.
Standartinis planas klientui naudingas kai jo suvartojimas yra labai nedidelis. Namai ir Namai+ naudingi jau tik aukštesnį suvartojimą turintiems klientams ir turėti Standartinis ESO planą nenaudinga, nes būtų sumokama didesnė suma už persiuntimo paslaugą. Lygiai taip pat kaip ir suvartojant nedidelį elektros energijos kiekį, bet naudojantis Namai ar Namai+ planu – šiuo atveju Jūsų galutinės elektros sąskaitos bus brangesnės nei galėtų būti.
Klientas yra pats atsakingas už savo turimą ESO planą ir tik pats gali jį pasikeisti per ESO arba per elektros tiekėją. Elektros tiekėjas klientui gali nebent rekomenduoti klientui tinkamiausią ESO planą.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Vairāk sadaļu