Dažniausiai užduodami klausimai

Pagrindinės sąvokos

Pastovioji dedamoji – nekintanti, t. y. nepriklausoma nuo persiųstos elektros energijos kiekio ir elektros energijos persiuntimo fakto, tarifo sudėtinė dalis vienam kalendoriniam mėnesiui vienam vartotojo objektui, mokama nuo elektros energijos pirkimo–pardavimo ar persiuntimo paslaugos sutarties sudarymo dienos.

Pastovioji dedamoji priklauso nuo Jūsų pasirinkto ESO plano:

  • Standartinis – nėra mėnesinio mokesčio;
  • Namai - 3,00 Eur/mėn;
  • Namai Plius - 6,00 Eur/mėn;
  • Išmanusis – nėra mėnesinio mokesčio.

VIAP – viešuosius interesus atitinkančios paslaugos elektros energetikos sektoriuje. VIAP teikimo tikslas – Lietuvos Respublikos energetikos, ekonominės ir aplinkos apsaugos politikos strateginių tikslų įgyvendinimas, užtikrinant visų elektros energijos vartotojų interesų įgyvendinimą. VIAP kainą kiekvieniems metams nustato Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba (VERT).

Papildoma dedamoji – buitiniai klientai, atsiskaitydami už elektros persiuntimo paslaugas, taip pat privalo atsiskaityti ir už skirstymo paslaugos buitiniams vartotojams papildomą dedamąją, skirtą skirtumui tarp visuomeninio tiekėjo faktinių ir prognozinių pagrįstų sąnaudų kompensuoti.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Iš ko susidaro elektros energijos kaina?

Elektros energijos kaina susideda iš valstybės reguliuojamos ir nereguliuojamos (laisvos rinkos) dalių:

  • Nereguliuojama kainos dalis – „Elektrum“ taikoma kaina už elektros energijos tiekimą. Ši dalis priklauso nuo Jūsų pasirinkto „Elektrum“ tarifo plano.
  • Reguliuojama kainos dalis susideda iš:
  • Elektros persiuntimo kaina - ši dalis priklauso nuo taikomo ESO persiuntimo paslaugos plano. Šią dalį nustato Valstybinės energetikos reguliavimo taryba.
  • VIAP - Viešuosius interesus atitinkančios paslaugos elektros energetikos sektoriuje. Šią dalį nustato Valstybinės energetikos reguliavimo taryba.
  • Papildoma dedamoji už skirstymo paslaugos buitiniams vartotojams. Šią dalį nustato Valstybinės energetikos reguliavimo taryba.

Už elektros tiekimo paslaugą gausite vieną sąskaitą, kurioje atsispindės visos kainos dedamosios. Svarbu paminėti, kad visoms kainos dedamosioms taikomas PVM.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kada gausiu ir kur galėsiu rasti sąskaitą už elektros energiją?

Mieli klientai, primename, kad elektros suvartojimo duomenis reikia deklaruoti iki mėnesio paskutinės dienos, o sąskaita už deklaruotą kiekį bus pateikta iki kito mėn. 10 dienos. Apie paruoštą sąskaitą informuosime Jus elektroniniu paštu.  Prisijungus prie savitarnos svetainės galėsite matyti sąskaitos išklotinę ir ją apmokėti.

Prie savitarnos galite prisijungti šiais būdais:

  • naudojantis „Swedbank“, „SEB“ ar „Luminor“ elektroninės bankininkystės prisijungimais;
  • su SMART-ID (naudojantis aukštesnio lygio, ne „Smart-ID Basic“ paskyra);
  • mobiliuoju parašu;
  • SMS prisijungimu;
  • tapatybės kortele.

Informaciją apie sąskaitos detalizaciją, rasite vaizdinėje medžiagoje.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip ir iki kada galiu atsiskaityti už elektros energiją?

Mieli klientai, primename, kad elektros suvartojimo duomenis reikia deklaruoti iki mėnesio paskutinės dienos, o sąskaita už deklaruotą kiekį bus pateikta iki kito mėn. 10 dienos. Apie paruoštą sąskaitą informuosime Jus elektroniniu paštu.  

„Elektrum Lietuva“ sąskaitas galite apmokėti net keliais būdais. Tai padaryti galite iki kito mėnesio, einančio po ataskaitinio laikotarpio, paskutinės kalendorinės dienos. Pasirinkite Jums patogiausią variantą:

1) Galimybė apmokėti sąskaitas prisijungus prie Elektrum savitarnos.

2) Galimybė apmokėti sąskaitas neautorizuotoje aplinkoje (neprisijungus prie savitarnos svetainės) nurodant savo sutarties ar sąskaitos numerį. 

3) Užsisakant E. sąskaitą savo banko padalinyje arba banko savitarnos portale. E. sąskaitą galite užsisakyti banko padalinyje arba elektroninės bankininkystės pagalba, prisijungę vienu  iš žemiau nurodytų adresų:


Svarbu! Mokėtojo kodo laukelyje nurodykite sutarties numerį.

4) Bankiniu pavedimu: „Elektrum Lietuva“ banko sąskaitos duomenys:

  • AB „SEB“ - CBVI LT 2X - LT84 7044 0600 0734 6724
  • AB „Swedbank“ - HABA LT 22 - LT29 7300 0101 4683 2605
  • Luminor Bank AS - AGBLLT2X - LT224010051005174077
  • Svarbu! Mokėjimo paskirties laukelyje nurodykite sutarties numerį.
     

5) „Maxima" kasose arba Lietuvos pašto skyriuje, nuskaitant brūkšninį kodą, esantį sąskaitoje.

6) Apmokant interneto puslapyje „Viena sąskaita“.

7) „Perlas“ terminaluose bei mobiliojoje programėleje „Perlas GO“.

Vaizdinėje medžiagoje sužinokite, kaip atsiskaityti už elektros energiją. 

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip vyksta skolos išieškojimas?

Delsiant vykdyti savo įsipareigojimus daugiau kaip 30 dienų, „Elektrum Lietuva“ teikia informaciją apie Jūsų tapatybę, kontaktinius duomenis ir kredito istoriją, t.y. finansinius ir turtinius įsipareigojimus ir jų vykdymą, skolas ir jų apmokėjimą, kredito biurui UAB „Creditinfo Lietuva” (įmonės kodas: 111689163, adresas: A. Goštauto g. 40A, LT 01112 Vilnius, Lietuva, www.manocreditinfo.lt, tel.: (8 5) 2394149). Kredito biuras tvarko ir teikia tretiesiems asmenims (finansų įstaigoms, telekomunikacijų bendrovėms, draudimui, elektros ir komunalinių paslaugų teikėjams, prekybos įmonėms ir kt.) Jūsų informaciją siekdamas teisėtų interesų ir tikslų – įvertinti kreditingumą ir valdyti įsiskolinimą. Kredito istorijos duomenys tvarkomi 10 metų po įsipareigojimų įvykdymo.

Jūs galite susipažinti su savo kredito istorija kreipdamasis tiesiogiai į kreditų biurą. Jūs taip pat turite teisę prašyti ištaisyti arba ištrinti, arba apriboti duomenų tvarkymą ir teisę nesutikti, kad duomenys būtų tvarkomi, taip pat teisę į duomenų perkeliamumą. Apie šių teisių įgyvendinimą ir apribojimus daugiau sužinosite www.manocreditinfo.lt. Jei Jūsų teisės pažeidžiamos, Jūs galite kreiptis į duomenų apsaugos pareigūną el. paštu duomenu.apsauga@creditinfo.lt arba anksčiau nurodytu telefonu ar pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai arba teismui.

UAB Elektrum Lietuva skolos išieškojimo  taip pat vykdo per ikiteisminio išieškojimo įmonę, teismą. Svarbu žinoti, kad ikiteisminio ir teisminio skolos išieškojimo metu gali būti taikomi papildomi skolos administravimo mokesčiai, bylinėjimosi išlaidos, anstolio paskaičiuotos būtinosios vykdymo išlaidos ir kitos skolos išieškojimo išlaidos.  

Nepavykus atgauti skolos objekte gali būti nutrauktas elektros energijos tiekimas. Apie gręsiantį elektros energijos tiekimo atjungimą už skolą informuojame atskiru pranešimu sutartyje nurodytais kontaktais. Elektros energijos tiekimas yra atnaujinamas tik apmokėjus visą skolą. Elektros tiekimo atnaujinimo terminas - 2 darbo dienos. Pažymime, kad elektros energijos tiekimo nutraukimo  bei atnaujinimo paslauga yra mokama. Padengti tiekėjo patirtas elektros energijos tiekimo nutraukimo  bei jo atnaujinimo išlaidas vartotojas yra įpareigotas remiantis Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklėmis.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip nuomininkas gali apmokėti elektros energijos suvartojimus už buto savininką?

Nuomininkas už suvartotą elektros energiją gali keletu skirtingų būdų:

Vykdant sąskaitos apmokėjimą neautorizuotoje aplinkoje reikalingas objekto savininko sutarties su Elektrum Lietuva numeris arba sąskaitos, kurią pageidaujama apmokėti, numeris. Mokėjimas atliekamas pasirinkus klientui patogiausią atsiskaitymo būdą.

  • Galimybė apmokėti sąskaitas prisijungus prie Elektrum savitarnos.
  • Pavedimu atsiskaitomosiomis sąskaitomis:
  1. AB SEB bankas, LT84 7044 0600 0734 6724;
  2. AB Swedbank, LT29 7300 0101 4683 2605;
  3. Luminor Bank AS, LT224010051005174077.

Mokėjimo paskirtyje nurodydamas elektros energijos tiekimo sutarties numerį.

  • Grynaisiais pinigais "Maxima" kasose arba Lietuvos pašto skyriuje (nuskaitant barkodą esantį sąskaitos viršuje).
  • Apmokant interneto puslapyje „Viena sąskaita“.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip elgtis, jeigu mokėjimas už suteiktas paslaugas buvo atliktas kelis kartus?

Sunerimti nereikia, permoka gali būti panaudojama ateityje išrašomoms elektros energijos sąskaitoms ar jų daliai padengti.

Jeigu pageidaujate permoką susigrąžinti, reikėtų užpildyti permokos grąžinimo prašymą ir jį atsiųsti el. paštu: info@elektrum.lt. Prašymo formą galite matyti čia.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Ar yra galimybė atidėti mokėjimą?

Mokėjimo atidėjimas galimas. Dėl detalesnės informacijos, prašome kreiptis nurodytais klientų aptarnavimo kanalais:

  • Klientų aptarnavimo telefonu +370 700 77000.
  • El. paštu info@elektrum.lt.
  • Susisiekus internetu, tiesioginiu pokalbiu („Live chat").

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Vairāk sadaļu